Een aantal zaken werden besproken en opdat jullie de beslissingen niet "van horen zeggen" zouden moeten hebben, vindt u hieronder de weergave van het verslag van deze vergadering, dat intussen door elk bestuurslid werd goedgekeurd.
Heeft u een opmerking of een vraag, dan kan u altijd bij de voorzitter terecht, zonder enig probleem.
---------------------------------------------------------
Evalutie 2011 - vooruitblik 2012:
Er werd tijdens deze vergadering een evaluatie gemaakt van het voorbije werkingsjaar. Elkeen kreeg de gelegenheid de in zijn ogen goede en minder goede punten op te lijsten en van daaruit een vooruitblik te maken naar de toekomstige werking van Merijenniezere - A Bloc.
Uiteindelijk komt men tot de vaststelling dat 2011 niet écht gelopen is zoals het zou mogen verwacht worden (alle besproken elementen gaan we hier nu niet herhalen), en dat we naar de toekomst een eenvoudiger en vooral regelmatiger werking zullen voorhouden.
In deze context werd nog eens de discussie gevoerd rond de thema’s :
- groeien - niet groeien
- twee groepen - een groep
- het wervend aspect van Merijenniezere - A Bloc.
Hieruit blijkt in feite dat zolang de groep niet uitgroeit in aantal rijders, het eigenlijk niet mogelijk is in twee groepen te gaan rijden.
Vandaar dat een regelmatige werking, waarbij we ons vooral concentreren op de zondagritten, aanzien wordt als een mogelijke basis tot aangroei van rijders, en wanneer die aangroei voldoende is, kan en gesplitste werking opnieuw overwogen worden.
Uit deze evaluatie en vooruitblik van elk van de bestuursleden, is volgende missie gehaald waar iedereen zich kon achter scharen :
Merijenniezere - A Bloc maakt zich tot doel wekelijks als groep zondagse fietstochten te organiseren. Daarnaast worden nog overwogen een nieuwjaarsreceptie en een etentje (BBQ of dergelijke), maar meer niet.
Merijenniezere - A Bloc zal dan ook geen actieve rol meer spelen rond georganiseerde tochten, noch cyclo’s.
Een sponsortocht zal er niet meer zijn ; er wordt gekeken naar een andere manier om onze sponsors een blijk van waardering te bezorgen (nieuwjaarsreceptie / foto in kader).
Kledij
Iedereen is tevreden over de kledij van Bioracer en vindt het een stap voorwaarts.
De nieuwe bestelronde wordt zeer binnenkort geopend.
Standpunt rond cyclo’s
Gelet op het voorgaande en de richting waarin het bestuur Merijenniezere - A Bloc ziet evolueren naar de toekomst toe, is het zo dat leden die wensen deel te nemen aan cyclo’s in die mate ondersteund worden dat ze uiteraard als lid van Merijenniezere gedekt blijven door de VWB-verzekering, dat ze onze kledij kunnen dragen en dat de voorzitter alle administratieve hulp die gewenst is, wil bieden.
Echter, deelname aan cyclo’s (of bij uitbreiding georganiseerde tochten) kan en mag de normale (zondagse) werking van Merijenniezere - A Bloc niet beïnvloeden.
Voorstel van fietsplanning 2012
Een voorstel van fietsplanning werd neergelegd en wordt verder uitgewerkt. Ten gepaste tijde wordt eenieder hieromtrent geinformeerd.
Winterplanning
Voor de komende winter worden naar voor geschoven:
Verdere werking
Merijenniezere - A bloc gaat verder werken zonder verdere systematische vergaderingen.
Problemen en vragen worden meegedeeld aan de voorzitter, die hetzij -na mogelijks overleg- zelf beslist, hetzij beslist een vergadering bijeen te roepen.
Voor de komende winter worden naar voor geschoven:
- enkele MTB-tochten
- met Merijenniezere eens naar de piste gaan fietsen in Gent
- de mini-voetbal van oktober
- eventueel (indien haalbaar) een gezamelijke rollentraining
- en een aantal zondagse tochten met de MTB (ipv koersfiets) met als doel zelf hier en daar het veld op te zoeken (cf een jaar of 2 geleden).
Verdere werking
Merijenniezere - A bloc gaat verder werken zonder verdere systematische vergaderingen.
Problemen en vragen worden meegedeeld aan de voorzitter, die hetzij -na mogelijks overleg- zelf beslist, hetzij beslist een vergadering bijeen te roepen.
---------------------------------------------------------
Geen opmerkingen :
Een reactie posten